WajaRevolutionClub

SEMANGAT JATIDIRI 1MALAYSIA
 
HomePortalRegisterLog in
SELAMAT DATANG KEPADA SEMUA RAKAN-RAKAN KERANA BERSAMA KAMI DI FORUM WAJAROYALCLUB.....SEMOGA ANDA SENANG HATI DAN BERBAHAGIA BERSAMA KAMI SEMUA SEKIAN....

Share | 
 

 TAHAN LAMA

Go down 
AuthorMessage
Guest
Guest



PostSubject: TAHAN LAMA   Wed Dec 02, 2009 1:24 pm

Sesuai untuk yang dah berkeluarga mahupun yang masih solo.
Korang suka betul kalau bab-bab nak tahan lama ni, kan ?
Kat bawah ni ada petua untuk "tahan lama".

KELAPA PARUT
Untuk lebih tahan lama selama 2 tahun.
Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja.
Gunakan sebelah pada 31 December 2003. Dan sebelah lagi
pada 1 January 2004. Wah...tahan sampai 2 tahun kan ?

NASI/LAUK
Biar tahan lebih lama,
Jangan gunakan jari pasal jari korang ada bakteria.
Sebab tu lauk cepat basi. Ceduk la pakai sudu ke, sudip ke.

BARANGAN KEMAS TERUTAMA EMAS
Kalau untuk lebih 'tahan lama',
Bayarle zakat utk barang kemas tu atau pakai saja.
Barangan emas bila dah terlalu banyak, kena bayar zakat.
Kalau tak, tetiba hilang atau kena curi, padan muka korang, ha haa...

PAKAIAN
Nak tahan lama
Jangan rendam dalam serbuk pencuci lama sangat elak guna washing mach.
Jangan jemur bawah mentari terik elak guna bleach.
Jangan bawa mandi kat beach.
Gantung bila disimpan.
Cuci guna air jeram/hujan.
Jangan bagi pinjam kat kawan!!!.
Kalau nak tahan lagi lama PINJAMLAH BAJU MEMBER...
BAJU SENDIRI SIMPAN.

KERETA
Nak tahan lama.
Lepas beli, simpan kat garaj. tutup elok2. jangan bagi angin masuk.
jangan bagi abuk masuk.. jangan bagi wap air masuk.
bayar loan bulan2. sampai abis loan. gerenti tahan lama.

KENYANG
Kalau nak tahan lama,
Sebelum makan - baca bismillallah dan doa
Akhir makan - doa dan ucap alhamdullillah. ..

UMUR
Umur nak tahan lama?
Banyak kan senyum, jangan fikir semua masalah dan
jangan merokok!!! (bukan sebab rokok tu bahaya tapi
bazirkan duit jek, kalau duit tak ada banyakkan lagi masalah).

ROKOK
Rokok nak tahan lama?
Jangan hisapplah......!!!!,hakhak Razz letak atas meja dan pandang saja.
P/S: jangan hisap benda-benda yang dilarang...sendiri mau ingat
yeh....

TIDUR
Nak tahan lama tak tidur malam
Rajin-rajinlah tidur siang.

HUBUNGAN
Bertahan lama dalam persahabatan/ hubungan,
Jujur dan ikhlas je !!!!
Back to top Go down
vip_002

avatar

Posts : 90
Join date : 12/11/2009
Age : 40
Location : KL-BATU PAHAT-KL

PostSubject: Re: TAHAN LAMA   Fri Jan 01, 2010 11:29 pm

meriahhhh3x

mcmana nk tahan lama meriahhh???

hak hak hak
Back to top Go down
 
TAHAN LAMA
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
WajaRevolutionClub :: CERITA JENAKA-
Jump to: