WajaRevolutionClub

SEMANGAT JATIDIRI 1MALAYSIA
 
HomePortalRegisterLog in
SELAMAT DATANG KEPADA SEMUA RAKAN-RAKAN KERANA BERSAMA KAMI DI FORUM WAJAROYALCLUB.....SEMOGA ANDA SENANG HATI DAN BERBAHAGIA BERSAMA KAMI SEMUA SEKIAN....

Share | 
 

 koleksi lawak-lawak

Go down 
AuthorMessage
Guest
Guest



PostSubject: koleksi lawak-lawak   Fri Nov 20, 2009 4:40 pm

kalau ada cerita lawak ker
apa2 yang lawak la boleh la post disini
[center]
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: hak hak hak   Fri Nov 20, 2009 4:40 pm

Salam,

Amacam awekku? Lu orait ke? Wa harap lu ok-ok je..

Awekku, gua telah membaca surat lu tempohari. Apasal lu buat cenggini kat gua? Selama ni cintan gua terhadap lu bukan main. Lu ingat gua main-main ke? Cintan gua mendalam very deep you know! very deep purple! Lu tak perasan ke?

Apa yang kurangnya gua ni? Cuba lu cakap! Gua ni tak cukup hensem ke? Atau lu sudah ada balak lain? Lu sound gua beb! Mentang-mentang lu keja opis, lu ada skandal dengan mat despatch kat opis lu tu! Mamat poyo tu lu nak? Apa barang?!! Setakat mat despatch, kalau lu nak tau, gua dulupun pernah mintak jadi cikgu tapi tak dapat. Bukan pasal gua takde kelayakan tapi tadika kemas jarang amik cikgu lelaki. Lagipun jiwa gua lebih kepada seni. Tiket konsert gua semua habis jual! Sebab tulah gua jadi tukang jual tiket konsert funfair buat sekian lamanya sampai tauke funfair tu tak offer kat onglain.

Gua memang betul-betul tak puas hati ni! Lu memang bikin gua panas! Sampai hati lu buat macam ni kat gua setelah apa yang gua dah kasik kat lu. Lu ingat gua ni apa?!!

Awekku, lu ingat tak dulu sewaktu lu & gua first time jumpa? Masa tu hujan. Lu takde payung. Lu lari pegi kat bus stop. Lu basah kuyup. Kesian pulak gua tengok lu kesejukan. Gua bukak jeket gua pastu kasik lu pinjam. Baek punya gua usya. Start tulah lu & gua sama-sama sudah feeling-feeling. Gua ingat lagi lagu "antara gadis" masa tu kita layan menjadi lagu tema cinta gua kat lu. Gua selalu nyanyi lagu tu kat talipon public. Lu tak ingat ke? Ke lu dah lupa?!!

Pehal lu buat cenggini?!! Gua dah tangkap cintan maut kat lu wo! Janganlah buat gua macamni! Kalau lu tak suka cara gua lu cakaplah! Janganlah kerana besday lu gua hadiahkan t-shirt metallica, lu buat camni pulak kat gua. Gua tau sapa gua. Gua memang macamni, rocker sejati! Lu pun tau sapa gua. Dulu lu takdepun macam ni. Lu tak kisahpun! Lu layan selamba je. Tapi kenapa sekarang lu berubah? Nampak je gua rocker tapi gua pun beriman jugak, beb! Sembahyang jumaat tak tinggal wo!

Lu pikirlah sindri, beb! Gua dah curahkan segala-galanya kat lu. Gua dah sound mak bapak gua nak meminang lu. Gitar Gibson secondhand gua tu gua dah gadai. Gua buat modal nak kawin dengan lu. Cayalah cakap gua! Gua tak tipu! Betul cakap lu! Gua harap lu pikirlah baik-baik, beb! Gua dah takde awek lain lagi. Lu sorang jelah yang gua cinta. Awek lain gua usya diorg tak layan gua cakap lu! Gua tak tipu! Betul punya cakap lu!

Akhirkata dari gua, kenang gua dalam doa makan malammu. Semoga lu berbahagia, beb!

Yang Benar,
Rockersejat
i
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: kah kah kah   Fri Nov 20, 2009 4:44 pm

Seorang makcik tua 95 tahun bertanya pada doktor sakit puan.


Makcik: “Doktor, seusia saya begini posisi apa yang paling mudah untuk posisi seks ya?”


Doktor: “Paling sesuai ialah gaya anjing”


Makcik: “Menonggeng ke?”



Doktor: “Bukan…!! Dihidu-hidu saja”


Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: kah kah kah   Fri Nov 20, 2009 4:45 pm

Hari pertama Chot kerja jadi Pak Guard, dia dapat tangkap 2 orang staf sebab melakukan sex di dalam pejabat.


Chot: Aha! Ini dah menyalahi undang-undang syarikat!

Lelaki: Undang-undang apa?

Chot: Tak pakai uniform!
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: kah kah kah   Fri Nov 20, 2009 4:48 pm

Pak Pandir mengadu pada pegawai kesihatan:
"Doktor, doktor kata kalau pakai itu kondom, Mak Andih saya tak boleh beranak, tapi selepas saya pakai, dia beranak juga, sudah berduyun-duyun anak saya."

Tanya pegawai kesihatan:
"Pakcik pakai kondom itu betulkah caranya?"

Jawab Pak Pandir:
"Saya pakai betul pada tempatnya, cumanya saya ini orang Islam, bila saya tengok kondom itu tidak bersunat,saya pun sunatkanlah (khatankan)..."
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: kah kah kah   Fri Nov 20, 2009 4:49 pm

Sepasang suami isteri telah berselisih faham dan tidak
bertegur sapa. Pada suatu malam si suami telah menulis satu nota...

" KEJUTKAN SAYA PUKUL 6.30 PAGI "

...dan meletakkan nota itu di sisi isterinya yang sedang tidur. Keesokan harinya sisuami terjaga dari tidur dan mendapati jam di dinding telah menunjukkan pukul 8.00 pagi. Didapati di sisinya terdapat satu nota bertulis...

" BANG, BANGUN BANG..... SUDAH PUKUL 6.30 PAGI "
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: kah kah kah   Fri Nov 20, 2009 4:50 pm

Malam itu malam Jumaat. Kassim ingin beristirahat awal bersama isterinya, dia fikir dia akan dapat banyak ganjaran jika berbuat begini. Ganjaran paling nyata ialah hakikat dia kini sudah mempunyai lapan orang anak: empat daripada mereka masih kecil lagi. Yang bongsu masih lagi menyusu

"Malam ini kita tidur awal. Malam jumaat" kata Kasim pada Ani, isterinnya yang sedang menyusu anak bongsu mereka

" Tak boleh bang. Sebab anak anak kita masih belum tidur, nanti saya tidur kan mereka dulu"

" Baiklah awak uruskan mereka. Abang akan ke bilik sebelah membaca Al-quran" balas Kassim, sambil ke bilik air mengambil wudhuk, setelah mendapat kan songkok. Kitab al-quran dan meminum seteguk air sejuk Kassim bersedia untuk memulakan kerja ibadahnya?

"BISMILLAHHIRROHMANNIRROHIM"

" Bang!! Anak dah tidur" Terkejut Kassim mendengar suara Ani yang membawa khabar baik kepadannya dalam jangkamasa yang begitu singkat.

" SODAQALLAHULAZEEM "

Tu lah dahsyat nya malam Jumaat......
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: jawap talipon   Fri Nov 20, 2009 4:54 pm

Sebenarnye cara menjawab tepon yang kite amalkan adelah salah... dan kebanyakannye sama..terpikir kah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul. Jadi disini kite akan cube untuk menukarkan jawapannye (tak le boring sangat lebih² lg kalu yg kejenye mmg jawab tepon).
.
.
. 1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
. Jawapan: maap.sini bukan balai polis.
.
. 2. Soalan: haloo, siapa disana?
. Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..
.
. 3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
. Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.
.
. 4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
. Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.
.
. 5. Soalan: haloo, mak ade rumah?
. Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.
.
. 7. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
. Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... time kacih.
.
. 8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
. Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap
.
. 9. Soalan: halloo... ...
. Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?
.
. 10. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...
. Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.
.
. 11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
. Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.
.
. 12. Soalan: assalammualaikum...
. Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib
. jawab)
Back to top Go down
wjv3114-wrc014

avatar

Posts : 27
Join date : 17/11/2009
Age : 42
Location : blkg pgrm

PostSubject: Lawak Pak Arab   Fri Nov 20, 2009 4:56 pm

citer tu takdela.. tapi ada videos... gerenti tersembur kalo tgh minum...

Back to top Go down
http://getdollarinstant.ws
Guest
Guest



PostSubject: cempedak   Fri Nov 20, 2009 4:59 pm

Seorang petani sangat kesal dengan sikap budak-budak nakal yang selalu mencuri cempedak di kebunnya. Akhirnya ia mendapat idea... Di tengah-tengah kebunnya diletakkan papan tanda yang besar bertulis..

'AWAS.. SATU DARI CEMPEDAK-CEMPEDAK INI TELAH DISUNTIK DENGAN RACUN TENGKORAK'

Keesokan harinya.. petani itu tersenyum kerana mendapati cempedaknya itu tidak dicuri lagi..

Seminggu selepas itu.. Petani ini pergi kekebunnya untuk memetik cempedaknya untuk dijualkan.. Memang jelas kelihatan tiada cempedaknya yang hilang... tetapi dia sangat terkejut kerana disebelah papan tandanya terdapat satu lagi papan tanda yang baru bertulis..

'KINI ADA EMPAT CEMPEDAK YANG DISUNTIK RACUN'
Back to top Go down
wjv3114-wrc014

avatar

Posts : 27
Join date : 17/11/2009
Age : 42
Location : blkg pgrm

PostSubject: lagi2 lawak pak Arab...   Fri Nov 20, 2009 5:02 pm

jahat gak pak arab ni... time sembahyang pun leh wat main2...



Back to top Go down
http://getdollarinstant.ws
Guest
Guest



PostSubject: suami   Mon Nov 23, 2009 9:59 am

Seorang ibu muda sedang mengadu pada temannya, "Aku terpaksa minta cerai dari suamiku."

"Kenapa..?" tanya temannya kehairanan.

"Habis.., hampir setiap malam kerjanya keluar masuk disko." jawab si ibu muda.

"OOOOhh, jadi suamimu itu kaki disko lah yer.. ?" tanya temannya lagi.

"Bukan begitu..,sebenarnya dia ke sana mencari aku !" jawab si ibu muda.
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: ciuman   Mon Nov 23, 2009 10:02 am

LISA: Berapa harga semeter kain ni?

PENJUAL: Harga 1meter cuma 1ciuman

LISA: Baiklah..bagi saya 10meter..

PENJUAL: (gembira)...ni dah siap sepuluh meter kain..bayarannya???

LISA: Jap,nenek saya akan bayarkan..(sambil menunjuk ke arah neneknya)

Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: malas ke sekolah   Mon Nov 23, 2009 10:07 am

Jam sudahpun menunjukkan pukul tujuh pagi. Salim masih lagi berdengkur.
Ibunya pun segera mengejutkannya untuk ke sekolah.

Ibu: Salim...Salim...bangun nak, pergi sekolah, nanti kamu terlambat.

Salim: Alah mak... Salim tidak mahu pergi ke sekolah!

Ibu: Apa, tidak mahu pergi sekolah?! Baik... Salim berikan emak dua sebab mengapa
Salim tidak mahu ke sekolah.

Salim: Semua murid-murid tidak suka Salim. Guru-guru di sekolah pun tidak suka pada Salim!

Ibu: Itu bukan alasan bagi Salim untuk tidak ke sekolah. Cepat, bangun sekarang!

Salim: Baiklah, sekarang emak pula berikan Salim dua sebab mengapa Salim mesti pergi ke sekolah.

Ibu: Eh...eh...bertuah punya anak! Salim dengar baik-baik, pertama Salim sudah berusia
lima puluh tahun. Kedua Salim PENGETUA SEKOLAH!!!
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: goal ceaper   Mon Nov 23, 2009 10:27 am

Salwa baru saja memulakan pekerjaan barunya sebagai seorang guru kaunseling di sebuah sekolah.

Dia sangat bersemangat untuk memberikan nasihat kepada pelajar2 di sekolah itu.

Pada masa rehat.. dia melihat seorang pelajar yang tengah berdiri seorang diri hujung padang sedangkan kawan-kawangnya yang lain asyik bermain di tengah-tengah padang mengejar bola antara satu sama lain.

Salwa cuba mendekati pelajar itu dan bertanya apakah dia ada masalah... Pelajar itu menjawab bahawa keadaannya baik saja.

Mendengar jawapan itu Salwa lalu meninggalkannya.

Beberapa minit kemudian Salwa memerhatikan lagi pelajar itu masih sendirian di tempat yang sama. Salwa kini yakin bahawa pelajar ini sebenarnya mempunyai masalah.

Lalu sekali lagi Salwa mendekati pelajar itu dan berkata penuh kelembutan...

"Apakah kamu mahu kalau saya menemanimu?"

Pelajar itu menjawab..

"Okey.. boleh saja...!"

Merasa bahawa pendekatannya berhasil Salwa bertanya lagi..

"Kenapa kamu berdiri seorang diri di sini?"

"Kerana ..." jawab pelajar itu dengan penuh kehairanan...

"... Saya adalah penjaga gol!"
Back to top Go down
wjv3114-wrc014

avatar

Posts : 27
Join date : 17/11/2009
Age : 42
Location : blkg pgrm

PostSubject: Meh kite men tekaki!   Mon Nov 23, 2009 11:48 am

Teka-teki:
Hitam dan berpeluh..HA. . Ape2??
Jawapan :
Semut hitam tengah berjogging..huhuhu

Teka-teki :
Ape benda bila masuk segitiga bila kuar bergulung-gulung
Jawapan :
Seluar dalam ler..haha

Teka-teki :
Antara kapal terbang dengan kuih lepat liat, mana satu
yang paling tinggi?
Jawapan :
Kuih lepat liat la...sebab kapal terbang sampai langit je,
tp kuih
lepat sampai lelangit.

Teka-teki : Byk2 kotak, kotak ape yg x leh angkat?
Jawapan :
Kotak penaltilah.. ... wawawa!

Teka-teki :
Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar ???
Teka..teka.. kalo terer!
Jawapan :
Selipar maner boley buat gali tanah,gune cangkol
lar....huehue. ..hue!!

Teka-teki :
3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah bendanya tu?
Jawapan :
Koboi naik kuda bawak sekor ayam.

Teka-teki :
Masa dia hidup kite menyanyi, masa dia mati kite tepuk
tangan pulak...
Jawapan :
Lilin masa sambut 'EPI BESDAY'

Teka-teki :
Scorpion kaler apa?
Jawapan :
Kala jengking lah..senang pun takleh nak jawab!

Teka-teki :
Dlm bnyk2 kera, kera ape yg pandai menaip???
Jawapan :
Kerani

Teka-teki :
Ada sorang imam, tengah semahyang pastu ada sekor anjing
lalu kat depan
dia. Pastu dia jilat kaki dia, BATAL TAK AIR SEMAYANG IMAM
TU???
Jawapan :
Mana batal sebab anjing tu jilat kaki dia sendiri!

Teka-teki :
4 org awek cun berpayung dgn satu payung tp nape tak basah
langsung??
Jawapan :
Sebab tak hujan...aduhai!

Teka-teki :
Hitam..putih..hitam..putih..hitam..putih,hitam,putih..
makin lama makin laju hitam putih nya..apa
dia?
Jawapan :
Seekor Penguin jatuh dari
bukit...hahahaha...
Back to top Go down
http://getdollarinstant.ws
Herie_068

avatar

Posts : 1
Join date : 23/11/2009
Age : 35

PostSubject: Re: koleksi lawak-lawak   Mon Nov 23, 2009 8:29 pm

adik>abang abang!!

abg>ye dik nape ni mengelabah je ni?

adik>cube abg cek dalam cuar adik ni,adik rase semacam la....

abg>malas la,adik cek la sendiri...aduhh

adik>cepat la bang!!!tajang kang!!!

abg>hiiiishhh yelah2,ape die yang nk cek ni....!!

adik>jap2 adik cube tekan...huh eee huh eeh eheehhhhuuuuh

abg>ape tu!!!

adik>aduh jap la,adik tengah tekan ni!!!

adik>eeeeeeeeeeiii huh jap eeeeei

adik>PrrrrRRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrOOOOOOooooooTPrrrEt Weeeeeeeii !!!!

adik>huuh letih Doh!!

abg>LAHANAT KAU!!!!!!

abg>aduh nape aku mamai ni

adik>abg2!!!nape ni bang!!!!

adik>MMMMMAAAAAAAAAAAAK abg pENGSAN MAK!!!


atey kome semua ni la cite nya hahahahahaha

Back to top Go down
vip_002

avatar

Posts : 90
Join date : 12/11/2009
Age : 40
Location : KL-BATU PAHAT-KL

PostSubject: Re: koleksi lawak-lawak   Tue Dec 01, 2009 12:40 pm

sebelum saya mulakan cerita lawak yg akn pecahkn urat kentot tuan2....
1}sila tepuk tangan sebelum saya mulakan cerita ini...
2}tepuklah
3}tepuklah kuat sikit
4}lagi kuat
5}tepuk sekuat hati
6}lagi dan lagi

ok dh hbis cerita punnnnnn..

JGN MARAH...
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: lawak2   Wed Dec 02, 2009 4:15 pm